torsdag 12 september 2013

Äntligen

När farsan var 17 år köpte han sig en sprillans ny Husqvarna Guldpil motorcykel. 
Top-of-the-line...det värsta som man kunde ha då med den tidens regler för körkort.
Sen sålde han den & har pratat om att skaffa en sån igen..vilket man har växt upp med att höra om & tittat på bilder..

Men nu äntligen fick han upp jakten på en sådan motorcykel som jag hittade annonsen på.
Den stod i Gränna,ca:20 mil bort.
Så vad göra?
Jo,jag jobbade 3 timmar idag, sen tog jag ledigt resten av dagen (Son of the year award?) lånade brorsans bil & släp,mötte upp föräldrarna & så åkte vi iväg )
Drygt 3 timmars körning så var vi framme,sen var det lite snack,sen äntligen åkte vi hemåt igen med motorcykeln fastsurrad på släpet. :)
Var en utflykt på 11 timmar från jag slutade jobbet tills jag var hemma ikväll,& 50 mils körning.
Snacka om nervpirrande så fort vägen guppade till så kollade man i backspegeln hela tiden!




Den här modellen byggdes alltså bara mellan 1957 till 1959 i totalt 1260 exemplar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar