tisdag 23 juli 2013

Nordy By Bus

Jag äger 3 bilar,en moped,en cykel,en åkgräsklippare & massa navelludd(??) så har jag ändå åkt buss i en månad till jobbet.
Och nu när kortet snart går ut,så varför inte en grande finale med bussresor.
Så jag & M bestämde var vi skulle åka på våran första semesterdag..
Valet blev Nordy.
Så här var den enkla resvägen dit.
1: Bil till Färgelanda
2: Buss avgång 06.53 från Färgelanda,kom fram till Kampenhof 07:30
3: Gå till Tågstationen,tåg till Strömstad 08:01,kom fram i Strömstad 09:20
4: Buss till Nordy 09:30,kom fram i Nordby 09:52

Frukost på Tåget.
Hittade ingen som hette Johanna,så jag fick hela colan för mig själv ;)
Strömstad
Kyrka
(Fick frågan varför jag fotar kyrkor hela tiden,har inget bra svar på det,brukar inte besöka dom direkt heller..)
Lämmeltåg med köpsugna resenärer från bussen framme i Nordby )
Mycket ögongodis i Nordby Digital affären
Jag!
(Fick bedriva tiden medan M letade febrilt efter sitt försvunna kontokort,som hon inte hade med sig..)
Felstavning??
Fina bilar fanns på parkeringen )
Lösgodis var ett måste,fyllde typ min väska med sånt )
Bilar pasta..vromm vroom
Jag tyckte det var feltryck,då frågetecknet är åt fel håll,& dyrt var det med..

Sen var det dags att åka hemåt igen.
Resvägen denna gången blev:
1: Buss från Nordby 16:22,kom fram till Strömstad 16:50
2: Buss från Strömstad 16:55,kom fram till Torp 18:02
3: Buss från Torp 18:05,kom fram till Kampenhof 18:17
4: Buss från Kampenhof 18:30,kom fram till Färgelanda 19:05
5: Bil Hem..

Så vad mer blev inköpt?
 Ufo godis
 Bridge godis går alltid åt.
 Energidrycker funkar alltid
 Pastasås..(?)
 Ett Mcdonalds glas,dock samma som förra veckan :( Får besöka dom denna veckan igen då.
 Kabel
1.2kg lösgodis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar