måndag 29 augusti 2011

Olyckshändelsen..


Fläckarna på tapeten torkar fast.
Pölen på golvet sprider ut sig snabbt.
Ner under listerna vid väggen,långsamt sipprande genom golvplankorna.
Försöker torka upp pölen,min trasa,mina händer,mina sockar färgas röda.
Kletigt,tjockt och luktande minskas pölen för var tag med trasan,sköljer den ofta under vatten.
Tänker på vad jag har gjort,ångrar mig,försöker inte tänka på följderna.
Tar upp den stora kökskniven från golvet,sköljer av den röda vätskan från bladet.
Tvättar den noggrant och torkar av den försiktigt,vill ej ha mer söl i köket.
En mörkröd fläck kvarstår på golvet.
Vill inte gå bort trots frenetiskt gnuggande med trasan.
Förbannar mig själv,hur kunde jag,vad tänkte jag på,varför blev det såhär tillslut.
Försöker komma på undanflykter,svepskäl,förklaringar,skylla på annat,på andra,det var deras fel,såklart deras fel,inte mitt,deras fel,dom fick mig att bete såhär,deras fel,jag var oskyldig,deras fel,,,deras fel,hatar dom,jag svär högt över dom när jag tillslut får bort fläcken på golvet,deras fel.
Pulsen långsamt minskas itakt med att jag börjar lugna ner mig och tänker mer rationellt över saker och ting.
Detta var enda och sista gången tänker jag,om och om igen,sista gången jag försöker använda en kökskniv till att öppna ketchup flaskan......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar